Management Index

Under hösten 2016 har SIQ tillsammans med SQMA inlett ett nytt forskningsprojekt, vars syfte är att öka kunskapen om ledningseffektivitet genom att använda ett mätverktyg, som kallas ”Management Index”. Syftet är också att ge stöd till fem av SIQs medlemmar att förbättra sin ledningseffektivitet och följa deras förbättringsresa under en period av tre år (2016-2019). De verksamheter som är med i detta projekt är: Region Jönköpings län, Systembolaget, Göteborgs Stad/Trafikkontoret och Västerås Stad.

Projektet koordineras av SIQ och forskningen bedrivs av Chalmers genom Henrik Eriksson och Mittuniversitetet genom Kristen Snyder. Båda forskarna är docenter inom kvalitetsutveckling som ämnesområde.

För mer information kring projektet kontakta:
Eva Domert, SIQ
eva.domert@siq.se
031 – 723 17 02

Kristen Snyder, Mittuniversitetet
kristen.snyder@miun.se
010-142 83 96

Henrik Eriksson, Chalmers
henrik.eriksson@chalmers.se
031-772 81 84

Kontaktperson

Dokument

Medverkande lärosäten

Excellence Center

Göteborgs Stad Trafikkontoret
läs mer
Systembolaget
läs mer
AstraZeneca
läs mer

Senaste projekt

  • 2017-10-11
    Målstyrning från ett helhetsperspektiv
    läs mer
  • 2017-10-03
    Hållbar verksamhets­utveckling för en hållbar framtid
    läs mer
  • 2017-09-15
    Kvalitets­professionen i Sverige har tydliggjorts
    läs mer

Senaste rapporter

  • 2016-11-15
    Att mäta och utveckla kvalitetskulturen
    läs mer
  • 2016-06-13
    Kvalitetskultur – ett högaktuellt ämne
    läs mer
  • 2016-02-03
    Nya Forskningsresultat om Kvalitetsmodeller och Utmaningar
    läs mer
”Det krävs vilja och förståelse för att verksamheten ständigt behöver utvecklas.”
Ulf Melin
Generaldirektör, Internationella Programkontoret
”Allt mer viktigt att arbeta systematiskt med att identifiera intressenternas behov.”
Pernilla Bonde

Verkställande Direktör, HSB Riksförbund
”Slående hur generiska de stora kvalitetsrelaterade utmaningarna är.”
Charlotte Brogren
Generaldirektör, Vinnova
Prenumerera på rss