Management Index

Under hösten 2016 har SIQ tillsammans med SQMA inlett ett nytt forskningsprojekt, vars syfte är att öka kunskapen om ledningseffektivitet genom att använda ett mätverktyg, som kallas ”Management Index”. Syftet är också att ge stöd till fem av SIQs medlemmar att förbättra sin ledningseffektivitet och följa deras förbättringsresa under en period av tre år (2016-2019). De verksamheter som är med i detta projekt är: Region Jönköpings län, Systembolaget, Göteborgs Stad/Trafikkontoret och Västerås Stad.

Projektet koordineras av SIQ och forskningen bedrivs av Chalmers genom Henrik Eriksson och Mittuniversitetet genom Kristen Snyder.

För mer information kring projektet kontakta:

Kristen Snyder, Mittuniversitetet
kristen.snyder@miun.se
010-142 83 96

Henrik Eriksson, Chalmers
henrik.eriksson@chalmers.se
031-772 81 84

Kontaktperson

Dokument

Medverkande lärosäten

Excellence Center

Stockholms läns landsting
läs mer
Uppsala kommun
läs mer
Jönköpings energi
läs mer

Senaste projekt

  • 2017-10-11
    Målstyrning från ett helhetsperspektiv
    läs mer
  • 2017-10-03
    Hållbar verksamhets­utveckling för en hållbar framtid
    läs mer
  • 2017-09-15
    Kvalitets­professionen i Sverige har tydliggjorts
    läs mer

Senaste rapporter

  • 2017-12-12
    Ny rapport om kvalitetsprofessionen
    läs mer
  • 2016-11-15
    Att mäta och utveckla kvalitetskulturen
    läs mer
  • 2016-06-13
    Kvalitetskultur – ett högaktuellt ämne
    läs mer
"Att ha kvalitetsfrågorna högt upp på ledningens agenda är avgörande för en organisations konkurrenskraft.”
Mats Deleryd
VD SIQ - Institutet för kvalitetsutveckling
”Slående hur generiska de stora kvalitetsrelaterade utmaningarna är.”
Charlotte Brogren
Generaldirektör, Vinnova
”Allt mer viktigt att arbeta systematiskt med att identifiera intressenternas behov.”
Pernilla Bonde

Verkställande Direktör, HSB Riksförbund
Prenumerera på rss
%d bloggare gillar detta: